petek, 30. januar 2009

Zadnji januarski petek




Konec tedna.
Je bil uspešen?
Merilo za uspeh pa je?

Sonce na Primorskem
megleno oblačna Gorenjska
petkovo nagužvana Ljubljana.

...jaz bi pa imela led na Antarktiki.

Tako dobro torto sem jedla...
... in stresla čigumije s stojala, pa me nihče ni grdo gledal.

Naporen dan.

Zmanjkalo mi je krompirja. Pa sem ga šla iskat.
K prvemu kmetu...žal, nimam ga več. Počakaj, pokličem Toneta, ga ima zagotovo še.
Imel ga je.

Tone in Minka. Brat in sestra. Pri osemdesetih.
Živita tam zgoraj na hribu.
Ob lepem vremenu je prekrasen pogled na dolino.
Brez otrok.
22 govejih glav...6 prašičev

- Greš pozdravit Minko, te bo vesela.
Minka leži, moja mati bi rekla - živ mrlič.
Le sem pa tja vstane. Delati ne more nič.
- Joj, a si to ti, Ivica?
- Ne, njena hči.
- Po krompir je prišla.

Nimam besed za opis bivališča. Živeti v takem...
- Boš en šnopček?
- Hvala, ne bi.
- Ah, čist en mal.
In že toči. Obema.

Ma ja, pa ga bom. 0,3. Dober je bil.
Še nekaj besed izmenjamo.
Da naj še pridem, mi reče Minka. Je ko lušno vidt kašnga človeka.

Greva v kevder(ja, to je taprava klet, kjer pridelki ne gnijejo s svetlobno hitrostjo).
Tone poišče vreče, skupaj pretreseva krompir iz zabojev.

Premišljujem...zakaj se še vedno tako zelo žene.
Pade mi na misel...kmet ostane kmet, do smrti. Do konca se je izgaral...
Zakaj? Čemu?
- A kaj potrebujeta? Vama kaj pripeljem?
- Ah kje pa. Nč.

70kg...35 evrov.
- A češ kej svinjskega korenja za juho?
- Enih par pa lahko, ja.
Da si jih naj naberem kolikor hočem, pravi. Sedem sem jih vzela.

- A greš žvino pogledat?
V hipu mi v možgane skoči...vsa bom smrdela po štali.
Grdo, ker sem vedno rada pomagala pri stricu v hlevu. In me nikoli ni skrbelo ali bom smrdela.

Krave, biki. Lepi, rejeni...mu rečem. In se ne lažem. Vsak ki se kolčkaj spozna na živino, bi mi pritrdil.
Prašiči. Čudno pogledam. V boksu imajo navezane plastenke.
- Tam kjer sem jih kupil, so imel tole...da so se lahko igrali. Nej imajo pa še pr men. So bolj mirni, ko jim kidam, če se prej zabavajo. Pa cajt jim hitrej mine.
Zasmejala sem se in ga vprašala, zakaj se še pri teh letih toliko matra.
- Ja nekej moram počet. Ni dab sam jedu pa ležu. Bi me hitr pobral.
Vem, da ima prav. A za koga ves ta matr?

Ne gre mi iz glave...v kakšnem živita.
Pa ne, nista reveža. In zraven te uboge hiše, stoji druga. Resda ne od včeraj, a v njej se zagotovo ne bi spraševala...kaj če se ravno zdaj podre, ko sem tu.

- A boš še kej prišla? Minka rada vid, da kdo pride.
Tiho sem. Zmorem le en čuden nasmeh in skomig z rameni.
Najraje bi šla že jutri.
Najraje bi na vse skupaj pozabila.
Najraje...

Ko pride konec življenja...kdo je tisti, ki lahko reče - živel sem?
Minka in Tone? Jaz? Ti?

6 komentarjev:

  1. Žalostno :(


    Stari ljudje niso navajeni počivat... Vedno v pogonu...

    Mi pa jamramo, ko delamo pet dni na teden...no, so drugačni časi.. Ah, se bom zaštrikala.


    Lepo od tebe, da si šla gor. Razumem tudi tisto odločanje, če bi šla še kdaj ali ne. Mislim, da bi bila sama na istem.


    A sem sploh zadela point? Mam eno zmešnjavo v glavi :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Jah, če prav pomislim...sta verjetno srečna, tako kot živita. Vsak po svoje pojmujemo srečo...in ni da bi jima človek vsiljeval svoj pogled nanjo.
    sam veš kaj je to, imet tolk živine...tko si mislim...eno, dve..za veselje. Ampak kdo sem jaz, da mu bom to govorila. Očitno mu tako paše...do konca se izgarat.
    In če že celo življenje tako živita...od kje komurkoli pravica, da bi ju na stara leta"maltretiral" kako naj živita...kar bi pa zagotovo delala, ko bi šla tja gor. Pa se mi ne zdi prav.
    Pa res...včasih so živeli grozljivo težko in ni bilo pol tolk jamra kot zdej...ko nam je veliko stvari olajšanih.
    Ma svega in svašta mi je dirjalo po mislih včerej...med drugim sem prvič vklopila pogon na vse štiri na avtu...zaradi klanca in snega

    OdgovoriIzbriši
  3. verjetno bi lahko vse prodala, pa si kupila stanovanje v mestu....in potem cele dneve preležala pred tv ali netom....ali pa kakšne druge neumnosti počela.... ciao, nishika ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Lahko bi, ja...ali pa tudi ne. Denarja imata že zdaj dovolj. Saj pravim...tako jima je fajn živet...nočeta drugače.
    Da te ne bi nishika!!!!!!! nalomila slučajno;)
    Zdej gre pa NISH domov sneg kidat..kmal ga bo pol metra

    OdgovoriIzbriši
  5. haha, slučajev itak ni....al boš al pa ne....tudi sneg skidala,ja.... :)

    OdgovoriIzbriši
  6. ;)))ej totaln kaos je na cesti.
    da boš nalomljen ne bo slučaj. sneg pa rada kidam, potem pa en kuhanček.
    Pridem kej naokoli, ko se malo sprosti.
    Aršavin saga...Zenit pravi, da ne bo nič, Aršavinov agent pa, da mora bit prestop samo še potrjen od PL.

    OdgovoriIzbriši