ponedeljek, 6. julij 2009

Hrust z jagodnim nasadom



Ko so zorele jagode in sem jih šla iskat,
tja na tisto, meni od otroštva znano kmetijo.

Me je pretresel pogled.
Pogled na nekdaj mogočnega kmeta.
Bil je hrust. Res, niso lopataste roke le v zgodbah.

In njegove oči.
Ja, kaj naj...ljudi gledam v oči.
In njegove so bile vedno take...matr, kakšne?
Najlažje napišem...zbujale so zaupanje.

Naj si rekel karkoli...naj si storil karkoli. Vedno je skušal razumeti.


In njegov glas.

Zdi se mi, da je pomiril še tako norega bika.

In njegove besede.

Imele so težo. Ker niso bile zmetane tja nekam v tri dni.

Tokrat pa. Sedel je na stolu. Praznega pogleda.
Po pozdravu sem kar čakala.
Da se bo hecal. Povprašal kako sem.
Nič.

Naj si grem nabrat jagode, je rekel.
Nečaka da še nekaj časa ne bo. On pa ne more.

- Ste bolni?
Ja, ne vem zakaj mi je bilo treba vprašati. Kot da sem bebec in ne vidim.

- Čaka me operacija. Če jo bom dočakal.
- Ah dajte no, seveda jo boste.
Kaj govorim? Zlajnano, čist.
Ampak...nisem želela poslušati o bolezni. Dovolj je bilo govora o operacijah, bolnicah zadnje dni.
- Pa si jih grem nabrat.
- Ohh, kako rad bi ti jih šel nabrat jaz. Pa talepe naberi.

Hitro sta bili obe posodici polni.
Kako zelo je dišalo tam na njivi! Po pravih, domačih jagodah!

Še enkrat v hišo, da jih plačam. Niso bile drage.
- Hvala in lepo se imejte.
- Ti...nikoli ne pozabi kje je tvoj dom.

Njegove besede so se mi vrtele v glavi, ko sem se vozila k staršem.
Ne. Nikoli ne bom pozabila kje je.

Ne vem, kaj me je gnalo, da sem slikala kangle pred vrati.
Spomin na otroštvo?

Hrust z jagodnim nasadom.
Včeraj je umrl.


10 komentarjev:

  1. "nikoli ne pozabi kje je tvoj dom"..."vceraj je umrl"...
    malo...tezko...melanholicno...zalostno...otozno..hm.

    OdgovoriIzbriši
  2. A veš...ta gospod me je vedno spomnil na strica. Ki je bil tudi kmet. Oba sta bila človeka, ki sta razumela marsikaj, česar niti starši niso.
    Če me razumeš.
    Bila sta si zelo podobna v razmišljanju. In prijatelja. Dva kmeta. Ki sta pomagala drug drugemu.
    Lepe spomine imam na oba. In otožnost pride...ker ju več ni.
    A pride tudi sreča in veselje...ker še vedno imam dom.

    Zakomplicirano? Ne...saj vem da me razumeš.

    OdgovoriIzbriši
  3. razumem, ja...nic kompliciranega, dejansko nic...samo..mal me prizadane ko sem pred iskrenimi custvi...
    ostal ti je spomin, lep spomin in ti bo ostal za vedno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja, spomini so lepi.
    Pa...kar fino je takole pisat...se še marsičesa spomnim iz ohoho let nazaj. Lumparij, predvsem.;)

    OdgovoriIzbriši
  5. oja lumparije...za mojih par let zivljenja bi jih znala nastet ze precej...xD

    OdgovoriIzbriši
  6. ;)) tudi jaz pri tvojih letih, nisem bila brez njih.
    Moja mati bi rekla...jaooo, si mi delala sive lase. Pa to ni res. Jih je brat neprimerno več.

    OdgovoriIzbriši
  7. Od časa do časa ga spomnim na to...ker je on kar "pozabil";))

    OdgovoriIzbriši
  8. これ が ほんとう に すげ!
    kore ga hontou ni suge!
    Tole je res super.

    Nikoli pozabljen čudovit spomin. Naj počiva v miru.

    OdgovoriIzbriši
  9. Res je...lep spomin. Na oba.
    ...kdaj bom jaz znala tako kot ti...;)

    OdgovoriIzbriši