torek, 13. oktober 2009

Aye-Aye

Najlepše...najbolj divje...največje...naj....naj...naj....
Nenavadne živali so mi všeč.
Ne...rada imam vse živali. Čudne in tiste ob katerih se normalni ljudje(no ja) zgražajo,  pa še posebej.

Za tega prijateljčka so rekli, da je najgrša živalca, kar jih obstaja. To sploh ni res!
...grdota je v očeh opazovalca..če preobrnem tisto znano frazo o lepoti...in meni je ta škratek prav ljubek.


prvi Aye-Aye ,skoten v ujetništvu v bristolskem zoo, na slikci je star štiri dni, ime mu je Kintana. 
Danes je star širi leta in pol. Aye-Ayi lahko dosežejo starost 23 let.

Sicer je pa Kintana - Aye-Aye...daljni sorodnik lemurja in spada med najredkejše primate na svetu.
Če sem prav razumela, je tudi edini primat na svetu, ki uporablja eholokacijo.

Drugače živi na Madagaskarju.
Ne boji se ljudi in morda/ne, zihr!/ ga je tudi to spravilo na Rdečo listo ogroženih živalskih vrst.
Človek je pač najmočnejša žival na svetu in diktira življenje drugim. S sekanjem gozda, recimo. Fuj!
... in predvidevam, da zaradi njegovega izgleda, ljudje verujejo...če ga vidijo...če jih obišče...pravijo da nosi smrt. Ti sveta preproščina!

Sicer pa je meni padel v oči - ne samo zaradi simpatičnih rumenooranžnih učk in velikih ušes - pač pa zaradi prstov. Konkretneje, zaradi enega prsta, s katerim lovi črve in žužke in...ja, tisto kar je.
Tudi z jajcem nima problemov. In kokosovi orehi zanj niso pretrdi.

Ko je na potepu za hrano, s prsti trka po deblih. In ko ugotovi, da se znotraj skriva njegova hrana, uporabi svoje zobke. Naredi luknjo in potem uporabi svoj tretji prst. Ta je zelooo dolg in meni se zdi kot kakšna upogljiva kost /zelo čudno, ker kosti lih niso tako fleksibilne ane), prevlečena s kožo.

In potem...no, takole zgleda njegov nočni lov.


















...se znajde, ane

Samička skoti samo enega takega na 2-3 leta. Mladiček se pri njej hrani eno leto.
Parjenje je verjetno zabavno...ko samička kliče godne samce, se jih lahko odzove kar nekaj.
In se nato precej radi malo pretepajo.
In potem...zmaga najboljgajstn ali drugače...tisti, ki je samički najbolj všečen. Pravilno.

....da se jih je 45. že skotilo v ujetništvu, me pa veseli /to št. sem našla /

In da so tam na daljnem Madagaskarju zaščitili nekatera področja, kjer se potika ta mali simpatični škrat, me veseli še bolj.
A zakaj še bolj ?
Ljubo doma kdor ga ima... pravi tudi Aye-Aye.

2 komentarja:

  1. na prvi sliki je res grd, pa vseeno res zanimiv, predvsem prst, ja..xD...

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne pa ni grd..neeeeeeeee. ;))
    Sploh na enem videu ko pije mleko po brizgi...je res tko simpatičen...kot vsak mejhn drobižek:D

    OdgovoriIzbriši