sobota, 26. december 2009

Prekleta človeška goveda

 Ležal je za cesto, ko sem se peljala prvič mimo.
...se greje na soncu...sem si mislila.
Nazaj grede....je še vedno ležal na istem mestu.
...kako mi je uspelo, da so se moje oči ujele z njegovimi, ne vem.
Ampak tako žalostnega pasjega pogleda, nisem videla že zelo dolgo.

Obrnila sem. Se ustavila, vklopila vse štiri.
...od blizu so bile njegove oči ena gromozanska žalost.
Ni se premaknil, ne pomahal z repom, ko sem ga ogovorila.
...kot da je vdan v usodo, ki mu je namenila konec tam za cesto.

A moram res vsako leto ravno jaz najti psa za cesto in se ubadat z njim?
...ni mi težko. hudo pa. na robu solz sem.
Gleda me. Ne renči, ne kaže zob.
...brez telefona sem. kam naj z njim?
Ovratnico ima. Ni več mlad.
...a greš z mano? si lačen? žejen? te kej boli?
Fukjena sem, ja. Ker se pogovarjam z živalmi. Sem pač fukjena. Pa kaj?!
...dej vstani, no. boš šel z mano. 
Kaj bom z njim, se mi ne sanja.
...vstane. se sesede nazaj. pobožam ga po glavi. saj vem, neumno je ne pomisliti, da me lahko ugrizne. ni me.

Spomnim se na gospo, pri kateri sem kupila dobermana. Fajn, njo bom poklicala. Ima prijateljico veterinarko.
...jebemti, da sem ravno zdaj pozabila doma telefon. kako ga naj spravim v avto? pretežek je, da bi ga dvignila.

Noče več vstati. Ne zaleže prigovarjanje.
...par avtomobilov se pelje mimo. v njih sedeči buljijo v blesavo babo, ki se ukvarja s psom v travi.
Fuknjena sem ja. Psa sem prosila, naj gre v avto.
...kaj če ga vseeno probam dvignit?

Mimo se pripelje neznanec na kolesu. Ne, ni šel mimo! Obrnil se je in prišel k meni!
...skoraj sem se začela jokat. zaradi njegove dobrote. zaradi pripravljenosti pomagat.
Pes se ni prav nič upiral, ko sva ga s težavo odnesla v avto.
...umazana sva bila oba. zelo sem hvaležna temu neznancu. sama ne bi naredila nič.


Pes je zdaj na varnem. Najedel se je in napil.
...razen precej v kožo zažrte ovratnice, naj z njim ne bi bilo nič narobe. izmučenost bo pa tudi izginila.

Ali ga je kdo odvrgel...ali pa je pobegnil v strahu zaradi pokanja.
...mi je baš vseeno za razlog. kriv je človek!


Fotke nisem naredila nobene. Je tako vseeno.
Ker mi njegova žalostna pojava itak ostaja v glavi.

A je kaj čudno, da včasih  do konca in čez sovražim ljudi?

6 komentarjev:

  1. ... živel sem v vasi, ki je opisana v knjigi "Vas, ki je več ni" (avtor Livij Jakomin)...poznal sem neke junake zgodb iz te knjige...Nekega večera sem se peš vračal domov.Od zadružnega doma do doma ni bil potreben avto. Nedaleč od zadružnega doma sem v jarku ob cesti opazil nekaj, neko gmoto..."morda je človek, morda žival", sem pomislil. Stopil sem bliže in videl v jarku Bruna. Bruno je bil svoje čase kamnosek, potem si je poškodoval nogo, se zapil. "Kaj je, Bruno?", sem se javil ležečemu v jarku. "Ma nič, malo sem spil", reče Bruno, zvit v jarku. "Dvigni se, domov te pospremim", mu odvrnem. "Ma ne morem hodit. Me boli noga, ne vem, kje je bergla" reče, komaj razumljivo za moj razum. "Dobro, odnesem te domov", mu najavim. Dvignil sem ga, položil na svoje rame in ga odnesel domov. Ni bilo blizu. Ni bilo daleč. Morda 300 metrov. Morda ga je že prej kdo opazil v jarku. Morda ne. Morda je kdo že klical koga na pomoč. Morda domače, morda reševalce. Morda nikogar. Jaz sem ga odnesel domov.Bil je pijan, umazan, brez ene noge. Zgodba je celo resnična.
    Pes v jarku? Ljudje kupujejo pse, mačke, kače, krokodile, pume... in jih odvržejo ob cesti, v kanalizacijo, spustijo na zasnežena polja..., ko postanejo moteča žival, predraga za vzdrževanje, prevelika za majhno stanovanje, ko se otroci odselijo...ne vsi...premnogi...mnogi te zavržene živali rešujejo, hranijo, ohranijo...

    Carpe diem...

    Dokler se kdo ne znajde v jarku...zavržen...

    Carpe diem...

    Ned sovražim ljudi. Včasih koga odnesem domov, pobranega v jarku življenja...

    OdgovoriIzbriši
  2. Gia...nisem ljudomrznež. ampak ponorim ob takih stvareh. zmerej.

    OdgovoriIzbriši
  3. Anonimni...saj veš da bi enako ravnala, če bi ob cesti ležal človek...ne bi mogla kar mimo.
    Si se vprašal, koliko jih je šlo mimo Bruna in se namrdnilo v stilu-pijandura grda?

    Včasih sem res ornk razočarana nad ljudmi...pa sej me tudi presenetijo v pozitivno. Me. Ampak tega je čedalje manj.
    Ostani tak kot si.
    /rek moje stare mame je bil...če ne moreš pomagati, ti ni treba niti škoditi)

    Ja...definitivno te imam raje na tem mojem mestu.....

    OdgovoriIzbriši
  4. ma kaki fuknjena (po primorsko: nisi fuknjena), živali so zelo dovzetne za pogovor. Zaznajo vibracije, na katere smo mi ljudje pozabili.
    Dobro delo ob pravem času, še veliko (literarnih) uspehov v 2010.
    Na genu te ni??

    OdgovoriIzbriši
  5. Tminc...za kar nekaj ljudi vem, da mi nalepijo etiketo fukjenosti. ;)
    Baš me briga.

    Nimam časa za vse; bom pa še skočila kdaj tja, oja.

    OdgovoriIzbriši