četrtek, 14. februar 2013

Ptice pozimi


Kdor jih začne hraniti, mora to početi redno - dnevno. Ker se navadijo in vedo, kje in kdaj dobijo hrano.
Preživele - ali pa ne - bi tudi brez našega hranjenja. Zima mora pobrati svoj davek. Naravna selekcija pa to. 


Jaz hišce zanje nimam. Ker se mi ne ljubi prepirat z ljudmi v okolici, ki jih moti ptičje petje in norenje.
Poleti zaradi tega, celo spati ne morejo. Pa serjejo vsepovsod. Pa.....v glavnem, ne da se mi prepirat. Še ne.
Jim pa nastavim ptičje pogače. Nanje se lovijo tamali ptiči - akrobati. Zanimivo jih je opazovat, zabavni so.
Mojemu detlu nastavim pod drevo orehe. Ne vem, al jih on pohopsa, ker ga še nisem zalotila al pa se  z njimi kdo drug pogosti. Vedno pa izginejo. Kosom pa rozine in jabke, tud na tla pod drevo. Nekateri ptiči rajš pobirajo hrano s tal.



Mati moja ptice precej dobro hrani. Na vseh koncih in krajih ima obešene pogače - poleg dveh krmilnic.
In ker hrani tudi mačke, občasno pride do navzkrižja interesov - med mački in ptiči. Saj sem že zgoraj napisala - selekcija.
Mati -"a veš da je eno siničko umoru! pa tko lepa je bila!! ko bi vsaj vrabca!
Js -" aja, a vrabca bi pa lahko? sej je lih tko ptič, ima tud pravico živet!
M - vrabcev je več kt siničk
Js - aahha, to je pol po unem...janša je grd, janko pa lep, prvi naj gre, tadrug pa lohk ostane
M - %$#"/&%$#"(/&%$#"&%$#""
Js(običajno, ko nisem pri volji za zafrkavanje) - kje pa je ati?
Je v mačji naravi - da preganjajo ptiče. Kot je v naravi skobca, da je ptiče. 
Samo 1x do zdaj sem to videla. Ko strela z jasnega  je priletel, podil se je za ptičem - res, pravi plenilec, nastal je vrišč za znort, 5-10 sekund, potem pa čista tišina. Da to ujameš v fotoaparat.....vsa čast tistim, ki jim to uspe.

Ok, mene je kot ponavadi, kadar je govor o živalih, precej zaneslo. Hotela sem samo povedati, da sem naredila ptičje pogače za moje ptiče.

Naš mesar mi je dal goveji loj...ga segreješ lih tolk da se stopi, vanj zmešaš semena, se strdi, daš v mrežico in obesiš na drevo.

Tri sem naredila, mislim, da bo pri tem ostalo. Ker to ni delo za take, ki vsenaokoli mast
nacmkajo.
Če obstaja kakšna lažja in manj mastna varianta? Oja, če ne letos pa drugo leto poskusim takole
Prazna rolca od wc papirja, po njej na debelo namažeš kikirikijevo maslo (aja, ptiči imajo radi tudi arašide - samo slani ne smejo bit) in jo potem povaljaš po semenih. na spodnji strani rolce narediš luknje, zatakneš navzkriž dve palčki, na vrhu skoz luknji napelješ vrvico...in obesiš.
Zgleda pa tako





Tud tole ni švoh



Ptičjo hišco, si bom pa tud sama naredila. En dan že!
plastična posodca od polkilske skute in pollitrskega jogurta


Ni komentarjev:

Objavite komentar