" Podmornica P-913 je bila del projekta gradnje podmornic razreda Una, namenjenih
tedanji floti jugoslovanske vojne mornarice. V 80-ih letih so namreč
prišli do zaključka, da večje podmornice niso primerne za izvajanje vrste nalog obenem pa se je iskal bolj
ekonomičen pristop za širjenje podmorniške flote. Skupno je bilo tako
dokončanih šest podmornic, ki so dobile imena po rekah iz vsake izmed
socialističnih republik v Jugoslaviji.
Temeljna naloga teh žepnih
oziroma diverzantskih podmornic je bil predvsem prevoz in podpora
bojnim potapljačem (diverzantom).
Podmornice so lahko sprejele do šest
polno opremljenih diverzantov, hkrati pa je bilo treba v lahki trup
podmornice vkrcati še 4 podvodna vozila, diverzantske mine in vso ostalo
opremo. V primeru izvajanja minskih nalog je vsaka podmornica namesto
podvodnih vozil nosila 4 mine. Posadka na podmornicah se je tako gibala
med 4 in 10 člani, odvisno od samega namena naloge. Akumulatorske
baterije so omogočale doseg okoli 250 milj (463 km) ob povprečni
hitrosti 3 vozlov (5,5 km/h). Najvišja podvodna hitrost teh podmornic je
bila 8,2 vozla, delavna globina potopa pa je dosegala 120 metrov.
"
P-913 Zeta je bila od vseh šestih, najbolje ohranjena.
Prevoz iz ČG v Slovenijo, je bil menda precej zakompliciran.
Ponavadi so v njej preživeli 5-6 dni.
Kemično stranišče je imela, umivanje pa...khmmm.
Po šestih dneh, ko so odprli loputo in možakarji spet pogledali na svetlo, je menda vse v radiju 50metrov, pocrkalo zaradi smradu. Šala.
....ni bilo 42 metrov pod morsko gladino in verjetno se s podmornico
žaaaal ne bom nikoli vozila....je bilo pa vseeno super. lep in prijeten
dan. in to sooončen.
Ni komentarjev:
Objavite komentar